Norrbottniska perspektiv

Legio Patria Nostra
Legionen vårt faderland.

Söndagen började med att jag tog mig en ordentlig sovmorgon medan min underbara make gav gräsmattan en omgång med den nyinköpta klipparen. Sedan när jag ansåg mig ha sovit färdigt så åkte vi till storheden, åt lunch på korvgubben och hämtade en stege på kontoret. Sedan åkte vi till Boden och hämtade en grej hos Jimmy och vidare till Buddbyn och hämtade sånna där molly som man måste ha för att sätta upp tunga saker på värdelösa väggar.

Vi såg den samiska flaggan på storheden.

Jag: Vad fin den är. Undra hur det kom sig att den fick se ut just på det viset.
Mats: Vad menar du?
Jag: Men alltså, undra vad den betyder. "mönstret" har ju alldeles säkert någon anledning att se ut just så där.
Mats: Det är ju skoterspår genom polcirkeln ser du väl.
samiska flaggan vajar tillsammans med den svenska

På vägen hem så svängde vi förbi Knutte och Jennifer. Dom skulle även komma ut till oss ikväll och titta på huset. Dom har inte varit förbi ännu så det är ju på tiden. Det är ju faktiskt väldigt nära.
En rolig grej var däremot när en kille som bor i Skogså fick höra att vi köpt hus i Ängesbyn utbrast. Men va roligt, då blir vi ju grannar. "Men Bor inte du i Skogså?" Ja, det är ju bara två mil. Det märks som sagt att vi bor uppe i Norr. Husen är lite glest belägna.

Nu tror jag att jag ska ta itu med jordgubbslandet medan man fortfarande kan ana jordgubbsplantorna i allt ogräs men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0