alldeles för ordningsam

Pacta sunt seravnda
Avtal skall hållas (Cicero)

I morse när jag höll på att plocka fram kläder och göra mig redo för att åka till Ängesbyn så fick jag mig allt en tankeställare. När jag gick in i garderoben för att leta fram ett par lämpliga skor att ta på så ramlade min mobiltelefon ut från samlingen med vinterskor. Jag stod länge och stirrade på den, där den låg på golvet, funderade över hur detta över huvud taget kunde vara möjligt. Men jag är väl helt enkelt för ordningsam för att slarva bort något. När jag väl ska vara lite äventyrlig och slarva bort telefonen så gör jag det hemma i garderoben.  Jaja det var ju inget negativt med detta. Mitt nya kort kom idag så det var bara att slänga i det så var telefonen i ordning igen. Det roliga i det här är ju att jag just innan den försvann hade bestämt mig för att lämna in den innan garantin gick ut, för att den har börjat bli så knäpp och nu när jag hittade den igen så bestämde jag mig för att få detta gjort PRONTO! Men nu finns inte kvittot någonstans. Vad är det frågan om?!

Dagen har spenderats i Ängesbyn, vid femtiden åkte jag hem och duschade och gjorde mig klar, sedan kom Fia och Micke efter, så gick vi ut och åt middag på Ming. Jag, Mats, Fia och Micke. Sedan fortsatte dom till Luleå för att gå på bio. "Män som hatar kvinnor" Vi åkte hem, för Ulf hade föranmält ett besök. Han kom samtidigt som oss och åkte alldeles nyss. Nu sitter Mats och lirar guitar hero och jag tänkte passa på att göra bort lite internetärenden. Till helgen blir det Kvikkjokk, Fia och Micke ska med om dom har möjlighet att vara ledig från lagårn. Helgen efter det har vi pratat lite löst om att åka ner till Övik, om det nu är någon hemma där. Känns som en god idé att kolla upp den saken först.

Jajja nu ska jag lägga mig och läsa lite, i morgon blir det kontoret. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0