Kurs hos Jesus

Corruptissima re publica plurimae leges.
Ju mer korrupt staten är, desto fler är lagarna. (Tacitus)

Tisdag och underbart väder. Våren är här. Tydligen också för att stanna. Jag vaknade nyss, tog mig en liten sovmorgon i vanlig ordning. Nu ska jag kasta mig i duschen och sedan åka iväg till kontoret. Men först ska jag åka till Elgiganten och ornda det här med telefonen. Så jälka typiskt bara, då måste man ju dras med en gammalrackel telefon igen. Säkert två veckor till, det varkar vara minimum för att få något åtgärdat där.

I morgon är jag bjuden på middag hos Toby. Det skulle visst bli Tacos. Mmmm gott gott... Ikväll vette tusan vad man skulle ha hittat på. Kanske man skulle åka och hälsa på mamma lite. Eller så tar man tag i den där ordentliga vårstädningen som man funderat på så läge. Men Mats skulle nog bli hemskt beviken om han inte fick delta i detta projekt, så det är nog bäst att jag väntar tills han är hemma igen. Moahahaha

I morgon fyller Micke år, 26 närmare bestämt och på lördag är det kalas i byn med anledning av detta. Fia gör nämligen nordens godaste smörgåstårta så det ser vi alla fram emot. På förmiddagen hade vi tänkt åka ut till Hindersön med mamma och äta brunch på Jopikgården. Man får passa på innan man behöver gå kurs hos Jesus för att ta sig till Ön.

Nä, duschen som sagt men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0