gladiatorsandaler

De duobus malis minus est semper eligendum.
Av två onda ting skall man alltid välja det minst onda. (Thomas a Kempis)

Idag när jag marscherade in på Gina för att byta mina örhängen som var trasiga så hade jag behövt skygglappar, det kan jag säga. När Fia och Micke samtidigt stormade in i butiken och Fia började prova kläder så det stod härliga till så kunde jag inte hålla emot längre. Jag slet åt mig ett par jeans som jag stått och smygkikat på ett tag och försvann in i provhytten. Som tur var så passade de inget vidare.

Annars så har det varit jobb för fulla muggar idag. Från tidig morgon till sen kväll. Kan tänkas att det där var en  smärre överdrift men jobb har det vart.

Jag antar att ingen har missat att Stig Larssons triologi har filmatiserats och den första i raden: "Män som hatar kvinnor" går på bio nu. Jag skulle vilja införa lästvång på dessa böcker. Ska ringa regeringen i morgon och kolla om detta är något som gåt att ordna. Innan man ser filmen SKA man läsa boken och speciellt i det här fallet. Läser du inte så skaffa ljudboken! Jag har inte kommit mig iväg på bion ännu. Det är ju ett litet problem då de flesta man känner har gjort det och vill disskutera saken. Jag har fler än en gång fått skrika "Nej, stopp, stanna! Jag har inte sett filmen ännu" Jag väntar nämligen på att min käre make Mats ska "bli sugen" på att gå och se den. och då vet jag av erfarenhet att man kan få vänta till dödagar.

män flickan luftslottet
Jag gillade faktiskt nr2 bäst. Vad tycker ni som läst böckerna?

bio 
Det ska bli spännande att få se filmen. Det känns som att Michael Nyqvist kommer att passa perfekt som "Kalle Blomkvist"  Noomi Rapace som spelar Lisbeth Salander vet jag ingenting om förutom att hon är gift med Ola Rapace, han från Wallander och Tusenbröder. Så det ska som sagt bli riktigt spännande.

Helt ärlig var jag väl förresten inte när jag påstod att det inte hade shoppats idag. Jag beställde ett par gladiatorsandaler och lite smycken från Halens. Räknas det? Känns inte som att det kostar något när man handlar på faktura. Kan vara rätt farligt det där. Man ska verkligen lita på sig själv innan man handlar på kredit.

Svarta gladiatorsandaler och smyckesset från Halens. Skorna finns i brunt också. Så jäkla prisvärt.
skor   249:-
smycken149:-
                                                                                         

Nä, nu börjar det vara hög tid för middag. Undra vad man skulle ha lagat idag. Något med köttfärs ska det i alla fall bli. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

HAha jaha så det blev lite shopping ser jag :) Fina var de... och lagom i pris, sånt gillar man! Men faktura... mycket farligt. :P

2009-03-11 @ 18:33:27
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Pamie

Tog bara en snabb städning hehe Får bli en storstädning innan påsken!



Så böckerna är bra? Har faktiskt inte läst de. Vet att en film går på bio ja. Verkar mycket intressant måste jag säga.

2009-03-11 @ 20:37:45
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: carina

hej kikar in hos dig...



mvh carina

2009-03-11 @ 21:06:42
URL: http://ckristines.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, är du sugen på en liten cupcake tävling?

2009-03-12 @ 00:28:21
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: madde

sovit gott?

2009-03-12 @ 07:35:53
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: SOMMAR (SKIT) UNGARNA!

Hejsan sötis!

Du får jätte gärna svara på Dagens fråga hos oss.¨

Idag lyder den:

Berätta med 3 ord varför man bör läsa din blogg!

Svarar du har du också chans att vinna en tävling. Kommer du med det bästa skälen till att man ska läsa din blogg publicerar vi din blogg i ett inlägg och skriver dina egna ord varför man bör läsa din blogg! Kramar på dig söt! :D

2009-03-12 @ 08:16:22
URL: http://sommarungarna.blogg.se/
Postat av: DIXIE DELANIE

Have a nice day :) MANY HUGS DELANIE

2009-03-12 @ 14:23:17
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0