Trampar hål i golvet

Latet anguis in herba.
Det ligger en orm i gräset. (Vergilius, Eclogae)

Var hälsad du store helg. Idag vaknade man 40 mil hemifrån och hade sovit minst lika gott som hemma om inte bättre. Jag vaknade till just när det börjat ljusna av att något puffade mig i knävecken. Jag vände mig hastigt om fullt peppad och redo att ve Lok en avhyvling, han har nämligen börjat ta sig friheter och komma upp i sängen. Men när jag vänt mig om så var det en liten katt som låg och kikade busigt på mig. Jag mindes plötsligt vart jag var och kunde somna om utan några mornliga konfrontationer.

Solen skiner över Hornön idag. Morgonröken var ett nöje till skillnad från hur det har vart hemma den senaste tiden. Solen värmde min rygg och man var inte längre lika motsträvig till att påbörja en ny dag. Nu står Mats och stampar i hallen, Iklädd sin nya North Facejacka. Lena och TBT har ju som jag förut nämnt varit i Kina och igår blev vi överösta med överdådiga presenter. Jag fick en ljusblå Peakjacka, tre par jeans av märkena D&G, Victoria Beckham och Miss Sixty. Alla tre passade som gjutet så lyckan är ju som ni kan förstå fullkomlig.

Jag sitter ju som bekant i sjön vad det gäller kamerainnehav men här är några bilder som vi tog ute på Hornön i somras.

sten

läser

framsidan
Paradiset eller hur?

Nä nu är det bäst att jag gör mig klar så att vi får komma oss iväg innan Mats har trampat hål i hallgolvet. men men te re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

Nu längtar man inte alls efter sommaren :P

Ser grymt mysigt ut. Hornön? Vart ligger det? Jag vill dit! Haha

2009-03-14 @ 16:09:28
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Pamie

Aha ok. då får jag se till att dra med mig mannen på en roadtrip i sommar :)



Helgen blir lugnt. Har jobbat idag... ska göra det även imorgon. Blir att glo lite på tv.



Va händer hos dig?

2009-03-14 @ 19:03:01
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Pamie

I see. Var vinnarlåten nåt att ha då?

2009-03-14 @ 23:08:14
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Pamie

Ah ok. Måste erkänna att jag inte haft nån koll alls det här året.

2009-03-15 @ 10:57:07
URL: http://lapetitepois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0