Det finstilta

Manus manum lavat
Den ena handen tvättar den andra (Seneca)

Nu är jag ren och fin igen, har just kommit upp ur ett härligt bad. Idag blev det att åka upp til Änok, och efter det så for vi en sväng på sjön. Jag har som sagt kört egen skoter i helgen. Jag har kört fast tre gånger. Mats har fått dra lös fastkören skoter fyra gånger och jag har fått dra lös fastkören skoter noll gånger. Han glömde att läsa det finstlita i äktenskapskontraktet helt enkelt.

mats
Det var mycket snö att skotta undan innan man tog sig in i Änokstugan

halvt
Så där ja, snart inne.

husse?
HUSSE!? Hallå, vart tog du vägen?

vallespiken
Där skymtar man Vallespiken genom molnen.

vy

jag&lok
Mys och korvgrillning

skotrar
Lok har bråttom att komma iväg. Min för helgen egna skoter. En röd Yamaha.

fast1
Här tog det tvärstopp

fast
Och där satt vi.

locke
Snygghunden myser i snön i Änok.

Nu fick vi just besök, en föredetta kollega till Mats är uppe i helgen. Dom bor uppe på A8 och kikade ner på en kaffe. I kväll blir det melodifestivalen vare sig vi vill eller inte, det är nämligen så att 1an och 2an är de ända kanalerna som är möjliga att få in i denna håla. Men man ska väl ej klaga. Finns ju grejer här som slåt tv om man säger så. Dessutom så har jag datorn fullsmockad med filmer så det ska nog inte gå någon nöd på oss. Men jag har på känn att man kommer att slocka rätt tidigt även i afton.
Igår var jag med om något helt unikt. Vi kollade tv under kvällen. Satt och sökte lite hus på nätet mm... sedan gick vi och lade oss. Mats tuppade av direkt. Jag låg och läste ett bra tag. Sedan släckte jag och låg och filosoferade ett tag. Sedan hann jag somna och riktigt djupt dessutom innan Lok väckte mig och ville ut. Jag stapplade ner för trappen och ut på bron, där jag satt och rökte medan lok fick göra sitt. När jag kom in igen så kollade jag klockan. 00.24 Hur kunde detta vara möjligt!? I vanliga fall skulle man väl inte hunnit haft en tankte på att gå och lägga sig. Jag var tvungen att få a secon opinion av mobiluret för att försäkra mig om att den första inte hade drabbats av någon försening av något slag. Men så var alltså inte fallet.... Allt ska man då behöva uppleva.

Jajja nu ska jag lägga mig och läsa en bok innan det är dags att börja med middagen. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Toby Hagberg - Boys style in a gay's life

GUD så vackert!:)

2009-03-07 @ 18:11:29
URL: http://tobys.se
Postat av: sandra

ne du jag är en helt vanlig bondtjej , tror de eller ej men bor i en liten byhåla:D ha en fortsatt bra dag:D

2009-03-08 @ 15:48:16
URL: http://sessah.blogg.se/
Postat av: Caroline

gud vilka härliga bilder :)

2009-03-09 @ 21:04:31
URL: http://hejcaroliine.blogg.se/
Postat av: Frida

Åhh, vad härligt det lät att åka ut på en skotertur :)

2009-03-09 @ 22:16:21
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0