Bryggde eget hemma i garaget

Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus
Bergen är i födslovånda, en löjlig råtta ska födas. (Horatius)

Howdy! Morgonstund har guld i mun säger ju de som vet. Jag vet inte, int för att jag är något proffs med något guld har jag då inte sett röken av. Kanske kommer frammåt lunch eller så måste man vara ännu tidigare ute. Finns ju rätt många morgonpigga människor. Det kanske är först till kvarn som gäller.

Idag måste jag göra klart allt inför mötet med revisorn i morgon. Jag hade ju planerat så stort inför Övikresan, eftersom att Mats är i Umeå och de i princip jobbar dag och natt så har han ju jobbat in fredagen. Jag ringde och meddelade mina storartade planer och sa att vi ställer klockan och kommer oss iväg långt innan tuppen hunnit ha en tanke på att börja gola. Men då undrar han med ett litet flin om jag tänkte ha med revisorn i bilen då och sköta mötet därifrån!? "Visst f*n, det hade jag ju helt och hållet hunnit förtränga". Men tanken var god. Skulle kunna ställa av honom i Umeå, så hade han kunnat ta bussen tillbaka därifrån. Men jag har på känn att han är av en annan åsikt.

När frukosten har landat och lagt sig till rätta så tänte jag ge mig ut på en långpromenad med Locki Poo. Det blir nog in mot staden idag. Man kanske rent av skulle ta bilen in till stan, parkera vid bränna och gå en ordentlig sväng på isen. Det gäller att passa på nu. För till sommarn blir det problematiskt att ta sig en liten hajk där ute mellan strandkanterna. Undra just hur länge han Jesus övade innan han va ute och spatserade på vågorna. Ja, nog kan jag klara mig utan den kunskapen men skulle jag träffa honom så skulle jag defenitivt vara snabb på att fråga hur man bär sig åt för att förvandla vatten till vin. Det finns ju en risk att han helt enkelt bryggde eget hemma i garaget, men den lilla textplatsen i bibeln som fanns kvar hade inte nog med utrymme för en långrandig förklaring.

                vin
   
Nu ska jag leta fram min mobil, har hört att det kommit något mess, men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out




Kommentarer
Postat av: Toby Hagberg - ♥ Boys style in a gay's life ♥

Vi får försöka fånga guldet någon gång, ska försöka lista ut vilken tid man ska vakna för att få tag i guldet!



Haha ja Moa är nervös, vi ska dit om 20minuter :) Måste ju vara moraliskt stöd när som ska gräva i muffen! Haha

2009-03-12 @ 10:34:05
URL: http://tobys.se
Postat av: Pamie

Haha va roligt du skriver :D



Pst jag var upp rätt tidigt men inte hann jag med att fånga nå guld... hm aja låter som du ska ha en toppen dag iaf! :)



2009-03-12 @ 10:38:13
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: miss linde

sv:eller hur ;) drar troligen igång den i helgen så kika in då =)

2009-03-12 @ 10:45:43
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: sessah

Jo de hoppas ja med:) Nja jag höll verkligen på att svimma så fick lägga på på sängen direkt och där låg jag ett bra tag:D

Hundarna är inte bara mina utan de är familjens :D

Ha de sp bra:D

2009-03-12 @ 12:16:43
URL: http://sessah.blogg.se/
Postat av: madde

ja nu har jag vaknat efter 4 h sömn:)göra idag?

2009-03-12 @ 12:48:28
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0