Västerfjäll

Sub spaecie aeternitatis
Under evighetens synvinkel. (Spinoza)

Idag bar det av mot Västerfjäll. Strålande sol och mild temperatur. När vi började komma uppåt fjället så såg vi att ett oväder var på väg att dra in över oss. Väderomslagen här uppe kan vara overkligt snabba. Man står under klarblå himmel där solen strålar ihärdigt, så ser man ovädret komma som en bisvärm, i samma hastighet och inom loppet av några minuter så är man mitt inne i det. Alla spår är ett minne blott och man ser bara ett par meter framför sig, sedan efter en kvart kan det vara klar himmel och strålande solsken igen. Naturen är mäktig.

Lok har gjort illa sin lilla tass och blöder ganska illa. Vi ska gå över till grannen och se om dom har någon tratt som vi skulle kunna få låna över natten, så får vi väl försöka tvätta rent och hålla det fint så gott det går tills vi kommer hem. Man skulle egentligen alltid ha med sig ett litet survivingkit till honom när man åker bort. Man vet ju aldrig när olyckan kan vara framme.

Om en stund ska vi åka upp till Turiststation, de har visst hängt upp en tavla där från då vi gifte oss. Spännande spännande. Ikväll blir det nog Yatzy ute hos Ulf och JanE, känner att det där med Monopol inte var någon brådska att repetera.

LOK  






Matpaus



Elden är på väg till Kina och Ulf undrar hur j*vla rökt den där rökta
korven han köpte egentligen var.


Jag i väntan på mat

Mina fina killar









skotertur
JanE, Jag och Ulf



Nä nu ska jag kila ut till stugan och se vad killarna har för sig. Börjar väl vara hög tid att koka ihop någon slags middag också. Men innan det ska jag minsann ta ett varmt och härligt skumbad. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla Emma, har du inte läsrt dig att man alltid ska ha med sig ett första hjälpen kitt till dom små djuren när man åker till fjälls eller liknande !?:)

Och på sommaren ska man alltid ha kortison med sig ;)

2009-03-22 @ 19:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0