Hoppades att oron var obefogad

Verba volant, littera scripta manet.
Ord flyger bort, det skrivna ordet består

Söndag och första dagen på resten av mitt liv. Även sista dagen på mitt gamla liv som man brukar intala sig varje söndag. För på måndag ska jag börja banta, motionera, äta nyttigt, sluta röka, hålla bättre ordning i hemmet, sluta försova mig, inte ta den där kakan på eftermiddagen, ja listan är lång och startdatumet tycks alltid stå gömt i den dunkla framtiden. Men idag är det söndag och eftermiddagskakan, eftermatenröken och soffliggandet är helt legalt och tillåtet.

Jag sitter på en inglasad veranda ute på Hornön och blickar ut över havet. Solen som vi fått löfte om att få se idag verkar helt ha ändrat sina planer och gömmer sig i tryggt förvar bakom molnen. I eftermiddag bär det av hem till Norrbotten igen. Hunden ska ju också hämtas hem och det vore ju perfekt om man hann hem till Beckfilmen också förstås. Med vidare eftertankte så undrar jag om inte hunden har det bra där han är tills på måndag morgon. På tal om hundar så kände jag en obestämd oro över Fia och Micke igår. Båda hade av telefonerna på eftermiddagen när jag ringe och det är väl i och för sig inget konstigt med det men jag fick ändå för mig att något inte stod rätt till. Hon är ju som bekant gravid så jag hoppades för allt vad jag var värd att min oro skulle visa sig vara obefogad. Sent på kvällen fick jag ett livstecken från deras håll. Fia var okej men deras lilla Hera hade råkat ut för en olycka. En tokbusig, sex månaders liten dobermannvalp. Hon hade rivit upp ena benet ordentligt och slitit av fyra senor. Så nu ska den lilla underbara Hera ha benet gipsat och vara lugn och vila i tio veckor. Det är nog lättare sagt än gjort med en sjövild valp. Lilla stackars Puppy Hera. Sådan otur. När ska det vända?

Inatt var det återigen en liten kisse som projekterade i sängen. Det är två små kissar som huserar här. Simba och Mysan. Syskon, födda och uppvuxna här på Hornön.

simba Simba

Nä, nu ska jag ta mig ut i den härliga våren men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

Ok, ja men det räcker ju med en kväll tycker jag. förstår mig inte på alla dessa del tävlingar... andra chans och allt vad det heter. :P



Men oj haha det där känner man igen. Måndagen, dagen för en ny start! :D



Söt kissekatt!

2009-03-15 @ 12:21:41
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Linda

Rösta på mig på veckans blogg hos http://jjassie.blogg.se/2009/march/rostnings-inlagg-2.html#comment ! :D

2009-03-15 @ 13:31:30
URL: http://lindadoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0