Vissa viktiga säkerhetskrav

Vixit, dum vixit, laetus
Han levde glad så länge han levde.

Har just sett "Ballar av stål" på kanal5! Det är enligt mig helt klart det bästa svensk tv har åstadkommit. Riktigt vågat och riktigt underhållande. Jag kommer inte att missa ett avsnitt!

Idag har jag varit ledig och umgåtts med Toby. Först var vi hos hans mamma och tittade på det nya tillskottet i flocken. En sexmånaders liten chihuahuakille på lite dryga 800g. "Ludde"


Sedan har vi spenderat kvällen i Boden. Kollat film och ätit middag. Latheten satte i, så det blev frasses istället för den planerade hemlagade middagen. Vi kom idag även fram till att min bil ej verkar uppfylla vissa viktiga säkerhetskrav. Tex så flyger bältet av om man nyser. Toby nös två gånger under bilfärden och i båda fallen så lossnade bältet. Blinkar man så blinkar laddningslampan och när man bromsar så lyser oljelampan rött. Där fattas inga fel. Jajaj den är ju billig i drift om inte annat. Man får ju allt som oftast det man betalar för så som någon större överraskning kom väl dessa egenheter ej. Det är för mig bara en gåta hur ända in i glödheta den kärran tog sig igenom besiktningen utan anmärkningar.

Mats som skulle ha uppehållit sig i Umeå till sent i veckan fick ändrade planer och är hemma i Boden redan ikväll. Jag vet inte vad som gjort att herrarna ändrat sina planer men ingen är väl gladare än jag. Ja det ska väl vara Lok i så fall. Han blev helt till sig av lycka när husse stämplade in.

Nä, här sitter jag. Dags att göra lite nytta innan det är dags att inta ryggläge men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Pamie

Attans, jag missade det igår, igen haha. Får kolla om det går i repris!



Åh ne men vilken liten pluttis hihi



Önskar dig en underbar dag!

2009-03-31 @ 12:38:43
URL: http://lapetitepois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0