Persöfjärden runt

Lucus a non lucendo.
Lunden kallas så för att den inte lyser.

Torsdag och fortfarande inte en solstråle så långt ögat kan nå. Det skulle visst bli fint till helgen dock. Vi får väl se hur det blir med den saken men för min del känns det som att det kvittar. Så länge det inte regnar på flyttlasset är jag nöjd men att årets första tropiska värme skulle komma i helgen när vi ska kånka och flytta dygnet runt hade man ju kunnat ge sig f*n på. I morgon ska vi börja förbereda här i lägenheten. På lördag förmiddag kommer Fia och Micke med kontainern så är det bara att börja packa. Undrar bara hur man ska lyckas hålla Fia borta från möblerna. Hon är gravid och ska inte bära men hon tror att detta inte gäller henne och donar på i vanlig ordning. Det ska bli kul att se hur länge hon jobbar i lagårn innan dom förbjuder henne att komma dit. Det närmar sig nu.

Igår var jag på kontoret till lunch, sedan åkte jag ut till byn och hälsade på Fia. Kring femtiden skulle hon i lagårn och jag gjorde mig redo att åka hem. Men just när vi skulle slå av tvn och lämna vardagsrummet så började ett "sex and the city"avsnitt. Vi sjönk båda tillbaka på våra platser till denna heliga melodi. Sedan vet jag inte riktigt vad som hände men 22.30 åkte jag därifrån. Efter att vi sett hela avsnittet så åkte vi till Börjelslandet och hämtade upp Micke, därefter åkte vi till Persön och åt middag. Efter att ha skjutsat tillbaka Micke till traktorn så åkte vi på en liten roadtrip Persöfjärden runt. 

Idag vette då tusan vad man skulle ha hittat på. Nu ska jag äta lite frukost i alla fall. Sedan blir det någon form av aktivitet med Lok men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0