Första stenen är kastad, kriget är igång!

Vivere militare est.
Att leva är att strida. (Seneca Philosophus, Epistulae)

Gud vad allt har gått fort. Den 26e april var vi på visning på ett hus som vi sett på hemnet och blivit intresserade av. Om drygt en vecka flyttar vi in i detta hus. Det var vi och en annan familj som "slogs" om huset men den andra familjen hade ett hus som skulle säljas och det tog lite tid så vips så valde de nuvarande ägarna oss och vårat bud. Igår var vi med och besiktade huset. Jag propsade på en besiktning trots att detta var gjort för ett år sedan utan anmärkning. Men jag vill kunna sova gott om natten och köper man något så dyrt så kan man gott lägga ut de tusenlappar som det kostar för att kolla att det är i bra skick. Det blev som väntat utan anmärkning igen, besiktningsmannen föreslog bara att vi skulle montera rasskydd på taket. Grunden var perfekt, han hittade inte en droppe vatten, ens undet plasten. Taket var i nyskick vilket han verkade en aning förbryllad över. Till min stora fasa upptäckte jag på min egna lilla besiktning ett helt myrsamhälle i kanten av tomten. Pissmyror dessutom. En bet mig på vaden. Den första stenen är kastad. De har förklarat krig och detta är ett krig jag tänker vinna. Håll er i hatten myrj*vlar, nu ska ni allt få!
Jag mötte även två spindlar som flinade åt mig från mitt blivande altanräcke. Jag ville inte ställa till med någon scen där och då men jag känner på mig att jag borde bunkra upp med ett gigantiskt lager hårspray om jag ska kunna försvara mig från dessa obehalgliga snyltgäster. 
Den nuvarande ägaren tog med oss på en prommenad och visade vart exakt tomtgränsen gick. Det gick en jättemysig liten skogsväg ner till vattnet från gården där det låg ett par båtar. Det kommer så klart bilder inom kort.

Nä, nu ska jag fortsätta packa, det blev ju som sagt lite ont om tid. Vi håller just nu på att försöka lista ut hur vi ska hinna packa, tömma och städa ut lägenheten innan 29e maj då det är besiktning. Nycklarna till huset bör ligga i våra händer någon gång, måndagmorgon 1/6! Men det ska nog lösa sig. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0