Fjäskkyckling

Cogitationis poenam nemo patitur.
Ingen skall bestraffas för sina tankar.


Nu börjar arbetsdagen närma sig sitt slut. Nu är jag förbannad på hela företagsledningen. När vi satt och åt lunch tidigare idag så började jag prata om längdskidor och hur långa jag ska ha, jag har ett par som är typ 163cm eller nått och jag antar att som är rätt mycket för korta. Jimmy sa att det också hade med vikten att göra. Innan jag ens hade hunnit kolla surt på honom färdigt så hade Bogge hunnit skjuta in att "Jo men du har faktiskt blivit lite rund Emma" Jag försökte kräva en telefon i skadestånd men den gubben gick inte. Jäkla förolämpande snålskruttar. Igår var det Mats jag var less på. När vi kom för att äta lunch så stod jag vid min bil och låste den, när jag vände mig om så gick Mats och Bogge just in i Restaurangen. När jag väl hade kommit in så hade dom redan betalat och höll på att ta mat. Jag vet inte men när ens man glömmer en på en parkering av skitsamma för anledning, ja då är det dags att visa vart skåpet ska stå. Han såg nog på hela min natur vad jag var på för humör när jag kom in i resturangen. Man såg riktigt att han började köra hjärnkontoret på högvarv och felsökningen fick en träff "vart tog du vägen" försökte han med men nej, nej nej... Sedan försökte han ge mig fjäskkyckling. Nu har han lovat att aldrig glömma på någon parkering någonsin igen!

Jag pratade just med killen som vi köpte huset av. Han ville köpa tillbaka det men hallå, jag har ju inte ens kommit ur resväskorna ännu, stor j*vla risk att jag skulle idas flytta nu. Han kollade visst runt efter hus i Ängesbyn och jag fick lova att ringa honom först om en flytt någon gång skulle bli aktuell.


Det blev inget vaccin för Mats idag. Vi åkte dit när dom skulle öppna men kön var så oerhört lång så vi åkte därifrån. Det blev Gina och ett par nya leggings istället. Ärligt talat så blev det ett linne också, men bara ett litet!

Nä, nu ska jag fortsätta vara lite nyttig men men ta re lugn och gör inget som inte jag skulle ha gjort.



Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0