Headbanger

Contraria contrariis curantur.
Det motsatta botas med det motsatta.


Jag sneglade på Mats i morse när alarmet på hans telefon började ringa. Hans fötter cyklade frenetiskt så att det bara prasslade i duntäcket. Jag tittade förbryllat på honom när han började headbanga i riktning mot ljudet. Jag petade honom i ryggen och då stannade all aktivitet av. Sedan ett väl riktat pet på samma ställe och då föll pusselbitarna på plats, han sträckte ut armen och fick ett slut på oväsendet.

Nu är jag klar med avstämningen och kan pusta ut för denna månad. Men jag vet hur fort det går tills det är dags nästa gång. Fia jämförde så fint min avstämning med deras provmjölkning. Det ska ske en gång i månaden, något man gruvar sig för och det känns som att det bara var en vecka sedan man gjorde det när det är dags.

På väg hem från jobbet, ååå så duktig med säkerhetsbälte och allt. 


Lok satt och suckade på kontoret och tyckte inte att det var någon bra plats för en vallhund. Jag funderade lite på vad jag skulle hitta på för att aktivera honom. Jag rev lös en bit tejp och knackade fast den på hans huvud. Jag tänkte att då har han ju det han gör ett tag med att ta bort den.


När jag kom in efter rökpausen så hade han hoppat upp på kontorsstolen och satt och surfade vid min dator. Jag sneglade lite diskret på vad han höll på med, tror ni inte byrackan sitter och googlar på djurskyddsmyndigheten. Är det tacken det? Det här ska jag minsann komma ihåg nästa gång han har tråkigt.

Igår var det Gossip Girl, veckans höjdpunkt. Det blir bara bättre och bättre känns det som. Så här kul tyckte Sebbe att det var.


Nä, nu tror jag att jag ska åka till Boden en sväng. Ska handla lite frukt, smör, mjölk, juice.. ja det vanliga. Sedan är det tvätt som gäller resten av dagen. Gud vad kul det ska bli *suckar* men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0