Injicerad terrorist

Civis romanus sum
Jag är romersk medborgare. '


Usch, igår var det verkligen inte min dag kan jag säga. Jag var trött och slut och hade ont överallt. Jag hade kunnat hoppa upp och sätta mig på att jag hade råkat ut för spanska sjukan men senare mot kvällskvisten så piggnade jag till och all lidande och missär var som bortblåst.

Idag har jag varit och fått vaccin mot den här nya influensan. Jag tror den kallas svininfluensa eller något i den stilen, säkert inget som ni har hört talas om. Jag hade inte alls tänkt vaccinera mig men Fia satte igång att terrorisera mig om detta i fredags och idag så åkte vi dit. Vi kom dit vid halv två och det var riktigt lång kö ute på gatan, när vi efter väldigt många om och men väl kom in så fortsatte ju köandet. Tillslut blev vi insläppta i en stor sal med massvis med stolsrader där man fick slå sig ner. Sedan så skedde själva massvaccineringen på löpande band. Det gick väl ganska bra men jag är ju som sagt inget större fan av sprutor. Efter att man hade tagit sprutan (EFTER) så fick man en lapp med information om biverkningar. Jag fick naturligtvis allihop på vägen hem. När vi var framme ibyn så hade jag inte tid att vara sjuk länge för då var det Gossip Girl som stod på agendan. Jag lämnade helt sonika biverkningslappen och min hypokondri i bilen. 
  
              
Imorrn ska nog Mats och gänget låta sig injiceras. Bogges sambo Vicky är sjuksköterska och ska under morgondagen roa sig med att försöka hindra smittspridningen på denna pandemi. Jaja det känns ju skönt att ha det gjort. Men en väldigt vanlig biverkning ska ju vara lindrigare influensasymtom de närmaste dagarna så jag har väl det roliga kvar jag. Halleluja!

Nä, nu är det dags för middag senare blir det prommis med Fia, sebbe och hundarna men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.



Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0