Konsten att handskas med kvinnor

De duobus malis minus est semper eligendum
Av två onda ting skall man alltid välja det minst onda


hemma igen. Det rullade just in en blå caddy på gården. Jag trodde att det var Fia eller Micke eftersom att dom har en likande bil men upp på bron kliver en vilt främmande man i reflexkläder. Han sträcker fram ett utskrivet papper och visar vårat hus på det. "Eller, alltså erat hus försvann när det skrevs ut men det ska vara där" Jaha!? Efter en stund är det som att mannen kommer på sig med att vara lite otydlig och informerar mig om att han kommer från kommunen och ska mäta vid vårat hus. Eftersom att jag kände att varken jag eller mannen ville att situationen skulle bli ännu krångligare så struntade jag i att fråga vad han skulle mäta och önskade honom bara lycka till innan jag gick tillbaka till datorn. Han åkte från gården nu så jag antar att han lyckades med sin mätning.

 

I vintras när vi var i Kvikkjokk så började Jimmy rota igenom en massa gamla kartonger och hittade i en kartong en gammal bok som hette "Konsten att handskas med kvinnor" Det var rätt komisk läsning. Jag citerar:


- Kom ihåg att alltid presentera dig, gott uppförande är A och O.

- Kom ihåg att kvinnor kan vara lite luriga, ibland kanske man inte försår sig på dom, men då kan det vara lika bra att hålla med.

- Kom ihåg att i längden vinner du på detta


Mats och jag (innan han läste boken)

Nä, nu ska jag kila men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: pelle

förnuftig bok det där ;D hahaha

2009-11-23 @ 14:51:56
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0