Statoil Q8

Coniecturalem artem esse medicinam.
Medicin är gissningskonst.


Partykommittén hörde aldrig av sig om färdtjänst in till stan igår kväll så efter bastun blev det lugna gatan. Mats värmde bullar och plockade fram mjölk så då kunde man ju inte låta bli att smaska lite, sen blev det film "year one" mitt i natten så började däremot telefonerna att ringa. Tillslut svarade Mats. Hör och häpna, det var Jimmy.

Jimmy: Kom och hämta mig i stan
Mats: Nej, jag sover
Jimmy: Jo men jag kommer inte hem
Mats: Men vad fan... Jaja jag kommer väl då.
Jimmy: Hämta mig på shell!
Mats: vilket shell?
Jimmy: Men du vet statoil Q8!
Mats: Men va! Vilket shell?
Jimmy: (Nu lite sur) Men vart ska jag komma då?
Mats: Men säg bara vilket shell, det finns ju flera i Luleå.
Jimmy: Shell
Mats: Är de det vid mjölkuddsrondellen?
Jimmy: Hick... aaa

Jag vet inte riktigt när Mats kröp ner i sängen igen, det var då inget jag vaknade av men jag skulle väl tippa på att det var vid fyra någon gång. Nu på morgonen har jag varit ner i lagårn och hämtat råmjölk. kalvdans, det är grejer det. Till det måste man ha den allra första mjölken som kommer ur kon när kalven precis har kommit ut och den går ju inte att köpa någonstans så det är ju rena rama lyxet att ha vänner som är bönder.

Nä, nu ska jag kolla reprisen av Idol. Senare idag blir det nog att åka till Luleå en vända och hälsa på lite diverse människor och sedan ikväll så blir det så klart prommis med Fia men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0