Toppklass

Consuetudinis magna vis est.
Vanans makt är stor


Kom precis hem till byn igen. Jag har varit in till Luleå en vända. Hälsat på farmor och fick med mig palt till middag och sedan så har jag vart hos mamma och installerat ett program på hennes dator. Lika bra det, blir väl inte en lugn stund innan man har utfört utlovat arbete. Nu har hon bara kvar att tjata om att jag ska hjälpa henne att köra ett bord till kronan. Dessa mammor, vad ska vi göra med dom. Vart tog syjuntorna vägen? Hilma dumt att det försvann. Vart ska man nu lämna in och sysselsätta tjatiga mammor?

Picasso smaskar på råmjölk direkt från lagårn

Mats har åkt iväg till Buddbyn. Han skulle hjälpa sin pappa att byta växellåda på traktorn har jag för mig. Igår när vi var där så fick jag låna skidutrustning inför den kommande vintern. Så nu är det bara dom två F:en jag väntar på. Föret och Fia. Jag måste köpa något slags dragkit också för att länka ihop mig med min lilla motor Lok. Detta ska bli tokkul, jag ser fram emot denna vinter enormt mycket. Mats ska beställa en ny skoter här vilken dag som helst också så det finns ju verkligen förutsättningar för att detta ska bli några månader av toppklass. Men nog är det väl ändå guds f*rbannat vad jag skriver fel hela tiden, det är dessa naglar. Jag har för första gången på väldigt länge låtit som växa sig långa och fina men det går mig på nerverna mer än det gläder mig så jag skulle känna mig orolig om jag var dom. Snart kommer dödsstöten.

Nä, nu ska jag inta soffläge men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0