Vattentortyr

Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur
Genom enhet växer det lilla, genom oenighet sönderfaller det stora


Lördagkväll och inte en plan. Jimmy och Anton skulle visst åka på Allstar ikväll och ringde och frågade Mats om han kunde köra.

Jimmy: Kan du köra oss?
Mats: Nej
Jimmy: Bra, då ses vi sen
Mats: Men, nej
Jimmy: (klick)

Så jag antar att det blir en sväng till stan senare i afton i alla fall. Igår kom katten in och luktade kadaver. Den var inte kletig eller så men luktade nu död j*vla bäver. Jag bar den med raka armar mot badrummet. Igång med duschen och så var projektet startat. Det utbröt några mindre inbördeskrig under tidens gång. Flaskor, tvålar och lite andra diverse föremål skulle komma att flyga. När hans vilda fektande inte fungerade så bytte han taktik och tittade på mig med sina stora sorgsna kattögon. När inte heller detta verkade bita på hans torterare så smög sig en liten klo in under skinnet på mig. När jag hade lyckats lirka ut den så fortsatte proceduren. han såg hilma kul ut när han var blöt, halsen var smal som ett flaskhuvud. Jag skulle gärna ha visat er i bilder men ni förstår av historien att jag inte hade så mycket dötid att slå ihjäl.

Mysig lördagsfrukost i byn

Vi var då och pantade vårt enorma lager med flaskor och burkar idag. 397:- blev det, detta vill vi inte göra om nå mycket snart så hädanefter så blir det att åka iväg och återvinna DIREKT den första säcken har fyllts.

Julen börjar närma sig med stormsteg. Jag var faktiskt och köpte ett par julgardiner i veckan. Jag vet att det är lite tidigt men jag blev så sugen. Jag väntar naturligtvis med att hänga upp dom tills tiden är inne. Men mysigt ska det i alla fall bli. Jag har varit en stor motståndare till julen i många år men i år så känns det annorlunda. Undra om det beror på att vi bor i hus nu? En annan stor och ny grej i år är att vi mest troligt ska fira jul här hemma. Jag har inte varit hemma på julafton på säkert 17 år. Alltså hemma där jag för stunden har bott. Det kommer nog bli lite annars då.

Nä, nu ska jag bränna ut en skiva men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0