Fjällripa

Agnus Dei
Guds lamm.

Igår förklarade jag krig mot våran kamin och den förbannade veden. Efter ett x antal försök och rätt många vaxpuffar så brann det dock. Idag när jag frysen tassade upp ur sängen och ut i vardagsrummet och skulle få fyr på en ny mysbrasa. Denna gång så tog det fyr direkt. Jag hade dock glömt att öppna spjället till skorstenen så det blev som en grådaskig dimma i rummet. Nu har jag vädrat ut mitt misstag och fått upp en eld på nytt. Nä, men jag klarar mig ju bra utan Mats! khrmf...

Idag ska jag på kalas hos Sandra som fyller 20! Grattis Sassa! Sedan ska jag nog åka till Luleå och mamma. Det blir nog filmkväll idag i stället när det gick åt pipsvängen med det igår. Men middagen hos pappa var fantastisk, glad att jag inte missade det. Vi fick fjällripa och färsk kyckling men rotfrukter, lök mm i ugnen. Helt otroligt smaskigt.

Imorrn är det måndag och dags för arbete igen. Onsdag och torsdag ska jag och Benny jobba med bokslutet så jag har två dagar på mig att få augusti bokförd och klar men det ska nog gå fint. Få se om det blir någon IKEAsväng i veckan. Det ser ut att kunna bli ont om tid för det tyvärr men det är ju ändå så pass livsviktigt så det borde ju gå att klämma in tycker jag.

Nä, nu ska jag ta en svängom med duschen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0