Jag ska göra allt Mats har förbjudit mig

Advocatus Diaboli
Djävulens advokat.

Fredag fredag fredag, vilken härlig känsla! I morgon är det helg! Eller faktiskt så är det helg om bara någon timme, då man packar ner laptopen och skuttar ut från denna byggnad! Nu börjar det då vara hög tid för lunch, det skriker i magen. Det blir nog på vårat stammishak, Örnvik!

I morgonbitti åker Mats upp på jakt i Kvikkjokk och jag blir gräsänka en vecka framåt. Undra vad man skulle ha hittat på för bus då. Jag tror jag ska passa på att göra allt i hemmet som Mats har förbjudit mig att göra. Han får ju skylla sig själv om han åker bort. Om vädret blir bättre så ska jag och mamma åka till storforsen i morgon men det ser ju inte bra ut... Låter som att taket håller på att falla in av allt regn just nu!

Nä, nu ska vi åka och äta men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0