Klämt sig i en tryckpress

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
Vet du inte, min son, med hur lite förstånd världen styrs?

Efter en konferens satt kirurgerna i baren och drack. När de började bli onyktra kom de in på deras största triumfer.

-Australiensaren sa: Vi fick in en kille som klämt sig i en tryckpress. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag lyckades göra en ny hand, arm och kropp. Så när han tillslut gick till jobbet var han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa.

-Det är väl inget sa en amerikansk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som var kvar var håret. Vi gjorde en helt ny kropp och skickade honom på arbete. Han gjorde 50 personer arbetslösa.

-Den svenske kirurgen tog till orda: en dag då jag var ute kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till jobbet, släppte den på bordet. Vi byggde in fisen i ett rövhål, byggde skinkor, satte fast en kropp och tillslut blev det en man. Vi döpte honom till Fredrik Reinfeldt, och han har tamifan snart gjort ett helt land arbetslöst.


Nä, jobb som sagt men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

 

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0