Pompa och ståt

Iniqua nunquam regna perpetuo manent
Stränga härskare regerar inte länge

Då var semestern över för detta år. Det kändes inte speciellt tungt att börja jobba igen, jag trivs ju som sagt väldigt bra med mitt jobb. Det som känns tungt är väl att man gjort bort något trevligt och det är ett helt år kvar till nästa gång. Lite samma känsla har jag alltid på juldagen, och speciellt då när jag var liten.

Idag har jag ätit lunch med Sandra på Exotic, efter det åkte jag till kontoret för en del arbete och sedan har jag skjutsat Cilla till flyget, hon skulle åka och hälsa på våran gemensamma vän Mini i Stockholm *avis* Hon brukar alltid komma upp på sommaren men på grund av sin korta semester så hann hon inte med det i år utan valde att åka till Prag vilket man kan förstå.

Spöregnet står i backen här. Undra vilken gång i ordningen denna sommar som dynorna till våra trädgårdsmöbler står ute och blir duschade!? Nu börjar det ju i alla fall att bli lite höstkänsla ute tycker jag. Lite tidigt kanske men den här sommaren har ju över huvud taget inte alls varit något att hänga i granen. Så himla mysigt med mörker på kvällarna i alla fall, det har jag längtat efter. Tända ljus och se film *mys*

På fredag fyller Fia år, det ska firas med pompa och ståt. Det blir grillning och lite annat trevligt hemma hos dom. Hoppas att sommaren kan bjuda på i alla fall en fin kväll till så att man kan sitta ute!

Nä nu ska jag fånga hunden och klippa lite klor men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kommer me å myser!

2010-08-06 @ 14:11:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0