Sommarväder till mässpriser

Initium sapientae timor domini
Herrens fruktan är vishetens begynnelse

Då var det dags att skriva några rader igen. Det blir inte allt för ofta nu för tiden har jag lagt märke till. I helgen var det Luleåkalaset och där var vi. Torsdag och lördag i alla fall. På dagen på lördag så var vi även ut med båten och det måste ju ha varit sommarens finaste dag! Spegelblankt på havet och kokande hetta! Vi badade från båten och hade det jättehärligt. Sedan hittade vi några klippor där vi gick i land så att även Lok fick ta sig ett dopp.

Vinterbild på Lok som jag lånat från Sandras Facebook

I morgon är det middag hos pappa med farmor "farfar" och min farbror som är uppe från Stockholm och hälsar på. Sedan åker han upp mot Gällivare på onsdag för att spela på Flottkalaset där till helgen och vi åker efter på lördag för att se honom uppträda. Det var många år sedan jag gjorde det. Det var på något ställe i Stockholm, undra om det var Mosebacke?

Igår köpte vi ett babyskydd. Så här ser det ut

Det börjar ju som så sakta närma sig nu. Det känns fortfarande väldigt främmande och jag tror som att jag på något vis vägrar att inse vad som komma skall, det känns som att jag har lurat mig själv att jag är gravid så jag går som runt och är helt misstänksam och vaksam mot mig själv hela tiden (Har aldrig påstått att jag är frisk) Nä, men det går nog inte alls föreställa sig hur det kommer att bli i förväg. Jag pratade i alla fall med Fia på Facebook idag

Fia: Ja men vad skönt att ni har köpt det nu då, så är ju det gjort
Jag: ja... gud vad konstigt det känns att jag ska släpa runt på en liten bebis. Blänger typ på babyskyddet varje gång jag passerar det i hallen. Tror det ska få stå där ett tag så jag vänjer mig!

Den lilla har då börjat leva om som bara den i magen. Sparkar och härjar långa stunder varje dag. Jag kan ju säga att efter att h*n börjat leva om där inne och sedan ultraljudet så känns ju allt hundra gånger mer verkligt. Det är ju helt otroligt fantastiskt.
Vi har tittat på vagnar lite smått också. Jag tror nog det blir en modell från Emmaljunga. Men vilken färg det var ju en annan femma. Jessica frågade om jag ville köpa Willes åkpåse som han växt ur och jag har alltid tyckt att den är så fin så det ska jag nog göra, om det nu blir något vagn i passande färg.
Jag har haft typ ett sitt-liggunderlag placerat där Willes rumpa vart, sen ett får skinn (de från ikea) sen åkpåsen. Om du vill kan du få köpa den för Wille har vuxit ur den. O när det var som kallast la jag även en extra filt över honom i åkpåsen, men som sagt, man får prova sig fram. Nu i vinter kommer jag bara ha liggunderlag, sen en voksi-påse åt honom. Tror inte han rymms i vagnen om ja lägger i fårskinnet också. Så man får som testa sig fram o se :) Börjar du få nå kula nu då ?? :)
Fia nämnde även att Emmaljunga hade vagnar till mässpriser på Nolia, så man kanske får tänka om och följa med grabbarna dit en sväng i alla fall. Jag kan ju gå själv och strosa. För att jag skulle springa bakom dom en hel dag och kolla på släpvagnar, det kommer ju inte att hända.

Idag kommer Cilla hem från Stockholm och Mini, tror jag ska åka ut till Kallax och se efter om det är aktuellt att köra henne raka vägen på Rehab! Vaaaad jag önskar att jag också hade varit med. Men jag har hört från flera källor att det skulle vara rakt onyttigt med öl för den lilla bebisen i magen!

Nä, nu ska jag sprätta en coke och slänga mig i soffan en stund innan det är dags att börja laga Tikka masala men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja lite läskigt är de allt, men otroligt häftigt också! Spännande vad som komma skall, är mest lite rädd för smärtan eftersom jag inte har någonting att jämföra med. Har aldrig brytit benet eller för den delen gjort mig illa så pass att jag behövt mer än typ 2 alvedon så smärttröskeln är väll inte den högsta :) Men de är bara att ta de som de kommer - coolt ska de bli hur som helst!



Ja du den djungeln är inte roligt =) Vi har varit runt ÖVERALLT och klämt och känt, kört och fällt upp och ned etc. Jättesvårt verkligen men bara man bestämmer sig för modellen så är ju färgen superenkelt sedan.



Vi har dock inte riktigt bestämt oss än =) Vi står i valet och kvalet men de var inte lång leverans tid på vagnarna så vi känner ingen brådska =)



Har ni hunnit bestämma er? Mats pratade om att ni skulle åka dit för någon morgon sedan när jag var ut på en snabb visit i buddbyn :)

2010-08-14 @ 16:36:59
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja emmaljunga har ju många idag och funnit i flera flera år så dom är ju onekligen inte gjorda av socker :) så bra kvalité tror jag de är oavsett modell man väljer. Gäller då bara att välja modellen som passar er =) Men citykorg skulle jag välja - tycker de ser så mycket mysigare ut än en hårdlift =)



När vi ska ta oss en fika då?

2010-08-16 @ 10:07:09
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja precis och jag tycker när vi har varit och tittat så har liksom hela vagnen blivit lite sluttande så de ser ut som att liften ska glida ut men de kanske bara är jag ^^



Ja ohja.. magen växer så de knakar! Börjar bli jobbigt när man inte kan ha några kläder längre - inge som sitter som jag vill att de ska sitta ^^ nu under sommmar/hösten gör de väll inte så mycket men till vintern då? Vi "valde" ju onekligen rätt tidpunkt att vara höggravida mutter



Åh vad mysigt :D

Så här kände vi/jag:

Ja jag kände bebis röra sig sent, kommer inte ihåg nu på rak arm i vilken vecka de var men tror de var i vecka 23/24. Men vi kände båda två och framför allt kunde se först i vecka 26. Men lilla krabaten där inne är faktiskt inte speciellt livlig av sig heller - tycker alla pratar om att man ska känna den lille HELA TIDEN, de gör jag inte =) H*n är lugn helt enkelt :)

2010-08-16 @ 11:00:36
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja just de :P Tycker vi tar dejten i Luleå.. lite större utbud :)

2010-08-16 @ 11:04:25
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja men de är inte ovanligt att känna sent - kändes verkligen som att jag hoppade över fladder och de där aningarna också. Gick direkt till riktiga sparkar. Trodde mig känna något i början men nää då inte alls :) sparkarna/rörelserna kom helt enkelt sent!



Men jag har ju haft moderkakan i framvägg så de är ju inte så konstigt att jag kände sent heller!



Ja vinterjacka vet jag fortfarande inte hur jag kommer göra, får väll helt enkelt ta de som de kommer. Trodde att de skulle dröja länge men hösten verkar iaf vara på första anhalt - riktigt kallt ute nu med bara några grader. Får rota och se om jag hittar något lämpligt tält att vira in mig i!



Vi får höras vid om Luleå och dejten då!

2010-08-16 @ 21:02:54
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0