Hycklare

Genus irritabile vatum
Skaldernas retliga släkte


Det blev Piteå och Cilla igår. Maxmat och en i övrigt mycket trevlig afton. Vi skulle se film men det blev aldrig vi satt bara och pratade och helt plötsligt så var klockan 00.30 och jag insåg att om jag överhuvudtaget skulle orka upp idag så var det nog bäst att börja tänka på hemfärd. När jag kom hem så hade Mats naturligtvis redan somnat men jag hann höra över telefon tidigare under kvällen att middagen hade gått bra. Idag är dom här så nu har även jag fått skaka tass.

 

I morgon åker Mats upp till Kiruna på jobb igen och jag är åter gräsänka. Då ska jag passa på att städa och fixa inför helgen. På fredag ska vi bjuda Sandra och Erik på middag, det blir den hemlagade tacopizzan. Supergott och den brukar gå hem hos alla. På lördag så åker vi upp på Jokkmokksmarknad ett helt gäng. Jag hoppas det hinner bli lite varmare. Jag är ett riktigt varmblod, så kyla bryter ner mig totalt.


Här kommer några till bilder från dopet, även dom lånade från Fias blogg, http://tillbyn.blogg.se





I väntan på dopet så satt vi i brudkammaren. Fia höll på att krångla på Sebbe dopklänningen och alla kom för att se den lilla. När fia damp ner på stolen brevid mig så viskade jag till henne, titta och pekade på det lilla korset som jag hängt runt min hals. Man tar ju seden dit man kommer. Fia betraktade mitt halssmycke en stund innan hon kunde sätta ord på situationen "jävla hycklare".

Nä, nu ska jag bokföra lite tror jag bestämt men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0