Oväder, hjärtan som slår och saknaden av en vän

Indicit Scyllam qui vult vitare Charybdin
Den råkar ut för Skylla som söker undvika Karybdis

Hej mina vänner och alla som jag känner nu ska vi se vart vi slutade sist. Vi hade ju precis vart på ultraljud och strax därefter så var det även dags för ett besök hos barnmorskan för att lyssna på det lilla hjärtat. Det pickade på, 148 slag/min och allt såg och lät bra även då. Nu är det bara att vänta på att kistan ska växa och att snön ska falla, sedan får vi träffa våran skapelse. Det ska bli väldigt spännande att se vad det är för en liten person. Undra om det är en kille eller tjej, jag har faktiskt ingen aning alls men då jag drömt om h*n så har det var en kille alla gånger och när jag pratar om "den" så säger jag han. Samtidigt så har jag en känsla som säger att det är en tjej så vi får väl se. Det ska bli riktigt spännande.

Igår kom vi hem från böljan den blå. Vi har nästan flyttat till båten. Vi stormtrivs båda två något fruktansvärt på havet. Natten mot igår sov vi ute i Klubbvikens hamn. Igår morse så utspelade sig ju det där ovädret i Luleå som det stod om i alla tidningar och tro mig på mitt ord när jag säger att det var väldigt svårt att missa det när man sov i båten och hade den rasande oskan rakt ovanför sig. Det blixtrade och blinkade som ett disco. Spöregnet röt mot kapellet och med sin gode vän nordanvinden så hjälptes de åt att skaka om kabyssen där vi låg som en maraccas. Hunden Lok satte sig nyvaket och lite oroligt upp, han visste inte riktigt hur han skulle tackla problemet så han försökte med ett tafatt morrande, nöjd över sin insats kunde han somna om när allt började dra vidare mot inlandet.  







Igår kväll flyttade min vän Theresa till Mallorca. Det känns faktiskt väldigt tungt att veta hur långt bort från mig den fina människan befinner sig, även om nu jag säkert var positivare än någon annan då hon höll på att fundera över om hoin skulle åka eller ej. Man lever bara en gång och då ska man leva sin dröm. Den äkta kärleken är inte heller det lättaste att hitta så den ska man inte släppa taget om i onödan. Jag vet då att jag skulle följa Mats till världens ände direkt.

En tre veckor lång semester har kommit och gått. På måndag börjar vekligheten om igen. Inte för att det är något fel på den heller. Är det något jag är glad över så är det mitt jobb men semester är ju alltid väldigt speciellt. På fredag fyller Fia 25 så då blir det firande av henne. Vi ska grilla och ta någon öl, eller nja.. för mig blir det väl en cola eller två. Trevligt! På lördag blir det nog Lulekalaset och helgen efter det så ska vi på Flottkalaset i Tjautjasjaur och titta när min farbror spelar, det ligger ca 2 mil utanför Gällivare.

Nä nu ska jag klä på mig och åka in till apoteket en sväng, sedan 80-års kalas för min pappas farbror i Ängsgården men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out



Kommentarer
Postat av: Sandrini Sandal

Oooh kanske man får se dig nu! Jag har inte råd att köpa någon båt nämligen för att träffas ute till havs, så jag har väntat på att eran semester skulle ta slut, för jag har förstått att ni nog annars inte skulle lämna båten! :P

2010-07-31 @ 16:08:23
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja magen växer så den knakar :) Tänk att snart är de inte långt kvar, tycker tiden går så snabbt!



Ja vi tittade på liknande sängbord fast tror dom heter Aspelund eller liknande? Får se vad vi hittar på när vi väl är på Ikea =)



Ja de är faktiskt riktigt jobbigt, vi har aldrig fått chansen att få kontakt heller med henne, när de har bytts till vikarien som vi haft nu dom senaste två gångerna. Mäter fel mått, svårt att hitta hjärtljuden och mäter pulsen i navelsträngen istället och en massa bläddrande i papper och glömde ta prover... ja ja! Nu ska vi byta iaf =) Fått rekommendationer till en på björknäs,hoppas att de är bättre =)



Annars är de bra, känns lite i ryggen efter allt fixande hemma och jobb men med lite vila så mår jag prima igen =) ja de värsta är väll egentligen halsbrännan som nyss kommit - så jag är bortskämd på det sättet, men de får jag väll va efter att ha mått illa fram till vecka 17-18 ^^



Ja men absolut de måste vi ju göra =)

2010-08-01 @ 14:03:09
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja de blir så ibland, det brukar vara ichiasnerven som kommer ikläm =) Annars är vanlig ryggont något att vänta sig ändå :) Har börjat känna av lite nu i jobbet med ryggen men de blir bättre om jag får vila ryggen.



Det är en speciell känsla första gången man känner den lilla, de är så häftigt! Du ska se när hela magen gungar och de spretar kroppsdelar :P Eller när mats kan känna lilla bus, de är magiskt!



2010-08-02 @ 17:16:17
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Daniel

Kom hit till finland med båten vetja!!!

2010-08-04 @ 15:14:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0