Älskade och saknade

In verba magistri iurare
Svära på lärarens ord

Jag fick hålla hans lilla tass och finnas där för honom då han tog sina sista andetag. Aldrig ska jag glömma den smärtan den morgonen. Hur kan en männsika lämna ett djur att lida så? Han tittade på mig med sina blanka små ögon och jag tror att han förstod. Han försökte ställa sig upp men kroppen svarade inte. Pälsen böljade i vinden så som så många gånger förut och när man kollade på hans lilla ryggtavla så såg det bara ut som att han låg och solade sig vid väggrenen. Vila i frid våran älskade och saknade!

Våran lilla Picasso har tagits ifrån oss och han är sörjd och saknad. Det var tur att Jimmy fanns i byn och kunde ta hand om allt det praktiska så att säga då Mats lämnat norrbotten för jobb. Han vilar nu på en fin plats där vi kan hälsa på honom när vi vill. Hans lilla sten från trappen med målade lila små bokstäver och ett kors pryder platsen. 

Tack också min fina vän Fia för att du alltid dyker upp från ingenstans just när man behöver dig, du betyder så mycket för mig!

Idag är det ju fredag och vi ska faktiskt iväg på resturang mitt i studentvimlet, på Panelen närmare bestämt. Erik, Sandra, Jimmy och Sandra ska göra oss sällskap. Senare kanske vi fortsätter till färjan för lite drinkar.

Nä nu ska jag ta en dusch och börja göra mig i ordning för kvällen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out


 

Kommentarer
Postat av: Playmates Of Sweden

sjukt söt katt ! =)

2010-06-11 @ 20:21:18
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Postat av: tobys,se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Playmates of Sweden kan dra åt helvete som inte ens läser innan dom kommenterar. Jävla kommentarshoror är vad dom är!



Förlåt men jag blir så förbannad!



Vila i frid älskade lilla fluffboll.. Så tragiskt. Finns så sjuka idioter där ute. :(



kram

2010-06-11 @ 20:45:10
URL: http://tobys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0