Farbror Emma

In usum Delphini
Till bruk för Dauphin


Hej alla barn nu blir det barn program,
titta nu här vad farbror Emma tar fram:
CD och kaviar och nu ska ni höra,
vad man med kaviar och CD kan göra:
Kaviar på CD:n och tittelipom,
så har vi gjort oss en CD-ROM

Jag fick en näsvis kommentar av Jessica att jag är hemma nu och kanske bör uppdatera här, och hemma är jag ju och har så ock varit sedan den 21a maj. Mycket har hunnit hända sedan dess, ska se vad jag kan komma ihåg nu på rak arm.
Mats har fyllt år och firats, 25 år blev han och en massa fina presenter rikare. Han fick bland annat en livsförbrukning av whiskey i olika smaker och kulörer. Han fick kläder, presentkort, blommor i massor och en hel del andra fina saker. Vi hade en stor fest här hemma med alla nära och kära.

I helgen sjösatte vi båten och tog oss en liten premiärtur på fjärden, det har körts lite fyrhjuling eller ganska mycket förresten och av någon anledning så har jag konverterat från spara till slösa på sista tiden och burit hem de mest otippade sakerna. Men det är väl kul med nya kläder och saker, jag hoppas dock att det vänder snart. Min lilla myntsamling på banken skakar nämligen av fasa varje gång jag låter fingrarna smeka över visakortet.

Picasso (katten) var förlorad ett tag men är nu åter i säkert förvar. Han var bara ute på byn och minglade i en vecka. Han har blivit hårdhudad av en vecka på gatan och har börjat att morra åt oss då han inte får sin vilja igenom.

Lok (hunden) har tagit premiärdoppet med sin käre vän och vapendragare Miro, detta skedde på Alder och var till allas belåtenhet. Ja som ni försår så skulle ju detta kunna fortsätta i evigheters evigheter men nu har vi nog alla fått vad vi tål så jag tror vi sätter punkt här.


Nä nu ska jag kasta mig i soffan och se vad Mats har för sig men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out



Kommentarer
Postat av: Playmates Of Swedenp

har du skrivit den helt själv : O =) diuktigt isåfall!

2010-06-10 @ 20:49:09
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0