Öl, bastu, is och skidor.

Illis quorummeruere labores
Åt dem vilkas mödor förtjänat det!


Jag kom precis in efter en härlig skidtur på isen. Lok är riktigt duktig på att dra nu. Det gick fortare och bättre för honom att förstå detta än vad jag trodde att det skulle göra. Så himla skönt att man kan åka ner på isen direkt från gården. Jag är bekvämligheten själv så hade så icke varit fallet så finns det risk att jag hade struntat i allt sammans för att slippa allt besvär runt i kring. Det blev ju en rätt sen tur men vi hann få oss lite sol i alla fall. 

 

Picasso följde oss ner på isen. Jag trodde att han skulle vända efter en stund med icke det, han sprang brevid Lok hela skidturen. Jag får nog köpa en mini-björkissele åt honom.  





Visst är dom för snygga våra killar. Nu ligger Picasso och tar igen sig på sängen, Lok sitter ute på bron och övervakar grannarnas gårdsprojekt.

Helgen blev ungefär som planerat. Fredagkväll var Fia och Micke här på middag och lördagmorgon åkte vi upp till IKEA med Erik och Sandra, vi var inte hemma fören vid 16.00 och det var en supertrevlig dag. Allt som jag skulle ha från IKEA fanns och det blev dessutom ett par skor efter det. På lördagkväll bastade jag, Mats, Jimmy och Anton här hemma och drack lite öl, sedan kom Sandra hit och så åkte vi på Allstar i Luleå där vi mötte upp Theresa. Igår blev det inte så mycket gjort. Lite statoilmat, soffhäng, kortspel med Sandra och Miro och sedan middag hos Jimmy och Sandra. Vi försökte se Wallanderfilmen men somnade ifrån den.  

När jag gick en visning en gång så sa hon som sminkade mig att hon kände igen mig från en tidigare visning därför att dom senare hade pratat om att jag var så lik Alicia Keys. Jag nämnde detta för Sandra när vi hörde en låt av henne förra veckan. Jag själv tycker inte det och hade väntat mig medhåll men Sandra var nästan mer inne på deras spår och nu har hon gjort ett "Lika som bär" inlägg på sin blogg och lyckats gräva fram ett par bilder där det faktiskt finns en och annan likhet. Titta och säg vad ni tycker.

Nä nu ska jag jobba lite men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mjoodu, nog var ni lite lika :)

Men faasen vad härligt det såg ut på isen, vad roligt att lilla pikatt följde med också! :)

2010-03-15 @ 15:53:09
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: jessica

Är jag trött eller ser dina skidor lite skeva ut?? haha ;)

2010-03-18 @ 07:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0