Himlen på jorden

Impossibilium nulla obligatio est
Ingen plikt till det omöjliga


Igår kom mamma på besök, stannade och sov över och har nyss åkt hem. Hon var ledig idag så hon var här medan jag åkte till jobbet. Efter lunch åkte jag hem. Vi har varit ut på isen en sväng men annars bara innemys. Mats kommer hem idag, skönt det. Det uppstår så mycket konstiga ljud på kvällarna när jag är själv.

 

Det gick ganska bra hos frissan igår. Absolut inte som jag hade tänkt mig men en bra bit på vägen. Håret är absolut inte svart längre, lite rödbrunt kan man säga. I april ska jag tillbaka och fortsätta, då har håret och min ekonomi förhoppningsvis hunnit återhämta sig lite.

Nästa vecka ska jag börja simma, haha jag undrar hur många gånger de orden har kommit ut ur min mun men nu har jag slavdrivaren Jessica flåsande i nacken så nu ser jag helt enkelt ut att bli tvungen. Sandra ska också haka på, vi är lite mer lika hon och jag tror jag. Lite laid back så där, tar dagen som den kommer och skjuter på trista saker. Men som sagt, Jessica ska nog få ordning på det där låter det som.

Skolelever simmar på rad efter varandra i stora bassängen
Gammelstads badhus

I morgon ska vi upp till Kvikkjokk. Jag har i och för sig inte bestämt om jag ska följa med. Det känns inte riktigt som att jag har lust men vi får väl se hur jag gör, det bestämmer jag i morgon. Nästa helg ska vi i alla fall till Övik och det har jag verkligen lust med, känns som att det var hundra år sedan sist. Det är så roligt att gå på stan där. Egentligen är det väl mest samma affärer som hemma i Luleå men ändå roligt med lite nya miljöer. Sommaren är dock mycket bättre, det är så fint i Övik och speciellt ute på Hornön där Mats mamma och hennes sambo har bosatt sig.







Hornön in summer. Ja ni förstår ju, himlen på jorden.


Nä nu ska jag plugga lite men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: madde =)

Åh härligt me lite bad emma, fotobevis beviljas :D kämpa på, jag tror på dig. Förresten hälsa Lena då ni åker till Ö-vik =)

2010-03-18 @ 15:26:30
URL: http://maddeleejn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det här klarar vi, tillsammans är vi stark :)

Men fasen vad fint det ser ut att vara nere hos Mats mamma!

2010-03-19 @ 15:33:20
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: sofia

visst var dom fina?! vill ha nu! men det måste nog vänta till den 25 tyvärr. Men om jag får min vilja igenom så ska dom vara här redan i morgon=) vi får väl se. När ska vi hinna ses då? mitt vecko schema håller på att sväma över redan och det är bara måndag morgon! hur ser det ut för dig senare idag? Xo

2010-03-22 @ 09:35:24
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0