Välplanerat illdåd!

In crástinum díffero res severas
Allvarliga saker skjuter jag upp till morgondagen


Igår var planen att ge sig ut på jakt efter påskris. På något sätt så lyckades Mats avleda det där och få mig att glömma. Han börjar bli riktigt bra, det är nästan som att vi spelar i samma liga. Nu gäller det att hålla sig skärpt och på allerten. Ett annat bra exempel var när vi var hos Erik och Sandra och jag började prata om att jag absolut ville hänga upp en hylla i badrummet. Då säger han "Jag har funderat på om vi skulle göra om hela badrummet, byta handfat, duschkabin, allt..." Jag blev ju eld och lågor och började istället fundera på vilka färger vi skulle använda och hyllan var som bortblåst. Efter en stund så började det ju gå upp för mig vad som just hade hänt. Men I have too give it to him, det var skickligt!

Jag tycker alltid att det har känts som att det är något väldigt bekant över Picasso och nu slog det mig. Upptäckten fick resultera i en Lika-som-bär-prestentation! Är inte likheten slående så säg!
 
Bild

Idag blir den en del jobb hemifrån. Jag ska plugga lite i eftermiddag och nu snart hade jag tänkt åka in till Luleå för att köpa krukor och jord till mitt sätta om blommorprojekt som jag redan har skjutit på alldeles för länge.

Idag vid frukosten så fångade jag min lilla ögontjänare Lok på bild mitt i ett litet välplanerat illdåd.
Man ska ju inte vara i köket när människorna äter men gränser är till för att tänjas, vi börjar med att sticka in en tass i köket. Fungerar det så fortsätter vi i samma stil tills vi är framme vid bordet.


Nä nu ska jag hoppa i lite anständigare kläder och bege mig mot staden men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0