När ska det bli lätt?

In medias consistit virtus
Dygden ställer sig i mitten


Snön faller som stora lappvantar här uppe i Kvikkjokks fjälltrakter. Vi hade ingen större tur med vädret igår heller men då var vi i alla fall tappra nog att ge oss ut på en tur. Idag har vi alla stannat under täcket. Jag har fortfarande nattlinnet på mig, har bara kompleterat med ett par mjukisbyxor och yllesockar när jag tillslut drog mig ner för trappen för lite smörgåstårta till frukost. Mats och Janson blev just av sin röstlöshet tvingade ut på en sväng med skotrarna. Jag har aldrig lidit av den åkomman och kan med gott samvete slå ihjäl en dag i soffan eller för all del i sängen. En bra film eller bok är det enda som behövs!

Idag är det 16 dygn sedan jag tog ett bloss. Jag undrar, när ska det bli lätt!?

Igår var planen att vi skulle ner till majbrasan här i båthamnen men det blev inget av det heller. Alla kompisarma kom hit så vi blev kvar här i huset. Mats pappa kom också upp igår. Det blev en rätt tidig kväll, jag tror jag somnade vid tolv. Det sista jag hörde var i alla fall när den gamla klockan i köket gav ifrån sig sina tolv slag. Jag vaknade dock av skrik nere ifrån köket ett par timmar senare. Det var Mats och Anton som satt och psykade Jimmy att Polaris var vad som gällde och att hans yamaha bara var skit, han verkade mycket tacksam att reta för under vilda protester så motsade han sig dessa påståenden.

Båthamnen på hösten

I morgon är det väl dags att rulla ner mot kusten igen, om man inte åker redan ikväll. Jag är nästan lite sugen på det. Men det finns utrymme för att göra precis som man vill, vi har många bilar med oss upp. Det skulle vara skönt att få en ledig dag hemma. Jag har en massa att göra där också.

Nä, nu ska jag se om det finns någon sevärd film här men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort




Over and out

Kommentarer
Postat av: Amis

Vill du vara med och tävla om 3st läckra lipgloss från MAKE UP STORE ?

Ta i sådana fall en koll på min sida.

Tävlingen finner du i vänsterspalten under rubriken med namnet "Veckans Tävling"



Ha det gott !

2010-05-01 @ 21:11:26
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Postat av: Anonym

16 dygn?! 17, nu förstås.. Vad fort det har gått ändå, tycker du inte? Du är superduktig, kämpa på! :)

2010-05-02 @ 10:56:39
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0