The future us

Legio Patria Nostra
Legionen vårt faderland

Gud så trevligt med helg. Undra om man skulle försöka ha lite tråkigt så att den inte går så himla snabbt. Igår började vi se "Bourne trilogin" för andra gången. Jag minns bara att jag älskade dem och en hel stor del av handlingen i första filmen "Bourne Identity" hade då suddats ut.

Vi hade tänkt gå ut och äta på Panelen igår men vi har även köpt en soffa som vi fick hemkörd igår. Den skulle komma vid 14.00 men kom klockan 18.00 och sedan så visade det sig att ihopbyggnationen som man själv skulle tillhandahålla inte var så där skitsimpel som Mr Snubbe i möbelaffären hävdat tidigare under dagen. Instruktionsboken föreställde i och för sig en soffa som liknade våran väldigt mycket men hade det varit precis rätt soffa på bilderna så hade det ju gått lite enklare. Mats grejade ju natruligtvis detta men att jag själv skulle ha slängt ihop den i ett nafs det skulle jag vilja opponera mig mot.

Vi var klara lagom till Idol så vi beslöt oss för att äta hemma. Vi gjorde det lite snabbt och kastade oss i vårat nya as till soffa och tröck ON på fjärren. SVART! Jaha då var det bara att börja fundera över hur det stod till med antennuttaget eftersom att vi möblerat om och det vi använde oss av tidigare nu är begravt bakom femtiotvåtusen böcker. Det visade sig att uttaget mådde alla tiders, det var den nya sladden som inte riktigt var i trafik. Undra om vi någon gång in the past, sparat den enbart för att reta upp de framtida oss.

Hur som helst, idag blir det shopping. Jag tänkte smyga ut i köket nu och göra en mysfrukost innan jag väcker the love of my life. Sedan blir det både storheden och stan för lite diverse inhandlingar, och byggmax för nya lister. Vi ska även kika in på en lackaffär och höra vad dom tar för att lacka våra gula skåpluckor lite minde gula. Som avslutning på denna dagen så blir det Panelen. Kanske tur i oturen att det inte blev något av det igår.

Den nya trotjänaren, våran har mönstrade kuddar

Möbelhuset

Nä nu ska jag sätta igång med frukosten innan han återuppstår av sig själv men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Teres Fellermark

Heey Snygg soffa ni köpt :) Den påminner väldigt mycke om våran men ser att det är smärre skillnader när man studerar den närmre . Kan lova er att det är där ni kommer somna varje kväll å inte i sängen , vet det av erfarenhet hahahaha :)



Hoppas ni alltså du , magen å Mats mår alla tiders ;) Kramar

2010-10-30 @ 11:46:23
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Riktigt snygg soffa och så STOR!

2010-10-30 @ 16:19:55
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0