Vis av erfarenhet

Laudatur
Må berömmas

Då var man hemma från Kvikkjokk igen då. Jag kom hem kring lunch, lade mig på soffan och vaknade efter klockan 15.00... Det var lite snopet, det var ju så mycket jag skulle göra idag men så kan det gå. Obeskrivligt skönt var det i alla fall. Jag har inte sovit speciellt bra inatt då Lok insjuknade igår kväll i något slags rygg/benont men idag är han lite piggare så vi får hålla tummarna att det bara var någon sträckning eller liknande men vis av erfarenhet så vet man ju att det sällan är den enkla förklaringen när det gäller honom.  

Imorse när ovannämnda hund skulle gå ut på sin morgonkissrunda i Kvikkjokk så hoppade han högt när han kom runt husknuten och började upprört att skälla, morra, yla.. Ja det var en märklig blandning av ljud i alla fall. Där stod en älgko med två årskalvar och mumsade av gräsmattan. De har strykt runt gården hela helgen och veckan men nu hade dom under natten gjort sig riktigt hemmastadda.

Nä, nu ska jag sätta igång med middagen för nu var visst mamma på väg ut till byn men men ta re lugnt och glr inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0