Bio i all ära

Inventas vitam iuvat excoluisse per artes
Må vi förbättra livet genom vetenskap och konst

Det blev ingen bio för mig och mamma men det blev en sväng till IKEA och det är ju snäppet livsviktigare. Det blev en hel del till lill*n, så som säng, madrass, sängkläder mm.... Det blev även sängkläder storlek stor, lampor, hyllor, rullgardiner, ljus mm... Tisdagen blev den stora IKEAdagen. Igår var vi i Boden och åt lunch och kikade i gallerian. Det har blivit mycket tid med mamma denna vecka och det har varit supermysigt. Igår sov jag där och alla andra nätter har hon sovit här ute. Inatt blir jag dock själv i mörkret men det ska nog gå bra, jag är ju en stor flicka nu. Jag har ju lille Mytte Mytoman också som kan försvara mig mot allt det onda som lurar i mörkret. Det är dock alltid han som gör mig rädd när han börjar morra åt alla sina inbillade fiender.

Idag har jag varit på kontoret och det är f*n inte klokt hur mycket man får gjort när man är ensam och kan koncentrera sig på det man ska göra utan att bli avbruten och börja med nya saker och svammla ihop allt tillslut. Jag är nu så topporganiserad och välordnad på kontoret att det inte alls går att jämföra med hur det var innan. Det är dessutom så välstädat att man kan spegla sig i golvet men jag har på känn att det kommer att få ett slut måndag morgon 08.00 sharp, när hela styrkan stövlar in där. Jaja jag ska åka dit en sväng imorgon och spegla mig lite till och vem vet, kanske kommer jag att städa någon fler gång i livet. 

Jag har bjudit in mig på middag hos mi estimado padre ikväll. Vi ska ha en sen soffmiddag och kolla idol. Pasta skulle det visst bli och det tackar vi inte nej till bejbisen och jag. Konstigt, så mycket den vill ha som jag i vanliga fall inte skulle äta frivilligt. 

Nä, nu hörde jag att tvättmaskinen gav ifrån sig det där skrammlet som vittnar om att kläderna nu är så rena som de någonsin kommer att bli men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out 

Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Det linnet är ifrån H&Ms förra mamma-kollektion :)

2010-09-10 @ 10:15:46
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Åsa

Vi vill se bilder på inköpen och magen :)



Kramar

2010-09-10 @ 11:58:21
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0