Snacka om att jag höll på att skämma ut mig

Intelligenti pauca
För den som är intelligent räcker det med få ord

Hemkommen från jobbet och riden av en extrem trötthet. Den sista tiden tycker jag att tröttheten smyger sig på och helt plötsligt är man fast i dess järnhårda grepp. Vem vet kanske det är hösten och den nya ljussättningen mot kvällarna eller så är det den lilla busen där inne i magen som tar en och annan joule.

Snacka om att jag höll på att skämma ut mig idag på IcaMaxi. Jag skulle bara småhandla lite grönsaker och sådant till morgondagens middag. Jag visste att jag hade 340-350:- någonting på kontot. Jag har nämligen satt i bruk att under månaden flytta runt pengar mellan olika konton för att i det längsta hålla dom utom räckhåll för mig själv, man skulle kunna säga att jag fungerar som en slags "god man" åt mig själv. Nåja, det hör inte till denna historia. Handlingen skulle som alltid spåra ur och grönsakerna låg inbäddade i en massa andra saker som av någon anledning hamnat i vagnen. När beloppet på den lilla displayen hade överstigit 300 kronor så började svetten att lacka, det enda jag kunde tänka var "Ska jag dra American Express för en sketen matnota eller ska jag omständigt börja be den snälla tjejen i kassan att plocka bort varor en efter en och prova kortet tills det gick igenom" Hemska tanke vilket som. Hela kalaset slutade i alla fall på 353:- Jag drog kortet genom läsaren, en aning darrig på handen. När tjejen i kassan tackade så mycket och räckte fram kvittot mot mig så tittade jag bara misstänksamt på henne, tog förvånat emot kvittot och lunkade iväg. En svår och elakartad nyfikenhet gjorde det omöjligt att ens lämna parkeringen utan att först ringa telefonbanken för att höra vad som stod på. 
-Tillgängligt belopp på kontot är 13 öre!
Snacka om flyt...
                        
Det blev ingen stadssväng med mamma idag som först var planerat, hon skulle ha middagsgäster och kände en brådskande dragning hem till spisen. Imorgon åker hon på begravning och sedan ut i skärgården och stugan så henne får man nog vänta till nästa vecka med att se över huvud taget.

Jag träffade i alla fall Malin en sväng igår. Det blev en smarrig fika på Ohlssons och sedan lite shopping, ingen längre stadsrunda blev det för mig eftersom att arbetet kallade men trevligt var det allt.

Nä, nu ska jag taktikvila lite men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja de där kan man snacka om flyt =)



Absolut igår var de kanontrevligt, hoppas kläderna -tajtsen du hittade passade fint =)

2010-09-02 @ 15:59:09
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Sassa

Haha vad rolig du är, jag ser framför mig hur du står alldeles blek och väntar på domen! Och hur snopen du ska ha blivit då det gick igenom ;D

2010-09-02 @ 16:09:19
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Hahahaha ser det framför mig... :D



2010-09-02 @ 16:25:30
URL: http://tobys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0