Olivia blir det alltså inte

Ira furor brevis est
Ilska är kortvarig galenskap

Måndag och ny vecka. Vecka 39 säger dom som vet. Jag tillhör inte dessa veckoräknare även om det utan tvekan skulle vara väldigt praktiskt ibland. För det händer ju att vissa saker nödvändigtvis ska inträffa just en vecka istället för att helt enkelt anges i datum så att alla förstår. Men vecka 39, det blir nog en alla tiders vecka.

Helgen har varit bra, ganska mycket tråkgöra men det har varit mysigt ändå. Båten står avtvättad hemma på gården nu, återstår bara att tömma och städa den invändigt så är den klar för vintern. I lördags var vi på Panelen och åt middag, det var inte dumt. Efter det så åkte vi ut till Buddbyn och hälsade på Mats pappa Bogge och Vicky. Vi kollade lite av "inglorious bastards" där innan vi åkte hem och kollade en av filmerna vi hyrt, "Harry Brown" Mats har a thing för gamla gubbar som tar lagen i egna händer och bedriver personliga vendettor i jakten på rättvisa. Detta är verkligen inte alltid något bra men "Harry Brown" var faktiskt en riktigt bra film. "Redemption" däremot som går i samma tema skulle jag inte rekommendera NÅGON.

I fredags bakade jag en äppelpaj av äpplen från vårat eget äppelträd hemma i trädgården. Det kändes himla lyxigt och, kalla det inbillning men den smakade godare än någonsin förut.

Lok var väldigt hjälpsam vid middagslagningen i fredags, jag tyckte att jag hade läget under kontroll men han envisades med att övervaka hela proceduren noggrant och in i minsta detalj.
 

Vi ska börja på föräldrakurs på fredag och igår så fick jag veta att även Erik och Sandra kommer att gå i samma grupp, roligt att gå med någon man känner. Speciellt om Mats inte kommer att kunna följa med alla gånger. Jag vet dock inte om Erik tycker att detta är bra. "Dra nu för fan in magarna så dom inte tror att jag har gjort hela j*vla byn på *******" muttrade han när jag och Sandra var på Statoil och handlade fredagsmysgodis med honom för någon vecka sedan.

När vi ändå är inne på lite bejbissnack så kan jag smyga in ett litet samtal här som jag och Mats hade igår om namn. Jag föreslog "Olivia" om den nu skulle bli en tjej.
Mats: Olivia.... jag tänker bara på en sådan där oliv med kärna med en blöja på som ligger och gungar på golvet.

Nä nu står killarna i dörren och stampar, dags för lunch men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Haha!!! Oliver med blöjor! Bra där. Hehe

2010-09-27 @ 12:08:16
URL: http://tobys.devote.se
Postat av: Anonym

Hör ju att du inte ska rådfråga din man så mkt i namn frågan ;)

2010-09-27 @ 22:22:14
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0