Då är det värt allt!

Longum iter est per praecepta, breve et efficax per exempla
Vägen görs lång genom regler, kort och effektiv genom exempel

Igår blev lillen 2 veckor gammal. Även fast det är en rätt ringa ålder så undrar jag vad jag gjort de senaste två veckorna, alltså 14 dagar. Jag kommer ihåg typ 5 nätter och ändå så tycker jag att mina nätter nu för tiden är a hell lot sämre än alldeles nyss, men då kanske det inte är så farligt ändå.
När man vaknat och handgripligen dragit isär ögonlocken och luffsat ut till tvättstugan för att städa rumpan på den lilla så känns ju livet hårt och orättvist men så fort man krypit ner i sängen och den glupska lilla munnen söker mat och den lättade lilla sucken som slipper ur honom när han hittar det, då är det värt allt!

Allt flyter på bra här hemma även om det skulle visa sig vara en omställning som heter duga. Det går till min enorma glädje jättebra med hunden också. Det känns verkligen jätteskönt, det hade nog varit väldigt jobbigt att göra sig av med bebisen annars. Nej, Lok är så duktig. Han hör ju långt före oss när det kommer små ljud från sovrummet, då hämtar han dit oss och slickar den lilla på huvudet när han är ledsen. Han är nog en i flocken nu. Men jäkla vad Lok verkade orolig att bebisen skulle få kött när jag hade honom i famnen vid en måltid. Han var till och med tvungen att vara i köket och övervaka det hela, vilket han aldrig annars är.

Lilleman med sin pappa, endast 30 minuter gammal.

Nä nu ska jag hänga tvätten innan min nya slavdrivare slår upp sina blå/bruna? men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra Olsson

Vad rörd jag blir av ditt inlägg, vill typ fälla några tårar, jag anar att de är mina gravidhormoner som hjälper till. Herregud vad jag är lycklig för eran skull Emma <3

2011-01-05 @ 15:17:01
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Visst är de mysigt alltid :) du ska se vad ni har framför er :)



Gick förlossningen bra? Ser ut som att de blev sugklocka? :)

2011-01-05 @ 19:09:17
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja de förstår jag gillar man inte sjukhus och sedan behöva utlämna sig till ett sådant tillstånd där man inte har någon kontroll alls förstår jag att de blev jobbigt. Skulle vara jättekul att få läsa eller höra om förlossningen. Är så spännande - tycker jag :-)



2011-01-06 @ 00:08:02
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Roligt att få se er lilla idag! :-)

2011-01-09 @ 21:24:15
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0