Rond 1

Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att jag skulle återkomma angående hurvida jag hade tagit mig ur sovkampen mot lillen segrande. Så blev ju då icke fallet. I natt har han vaknat en gång i timmen och velat... Ja, inget. Efter femte gången fiskade jag upp honom ur spjälsängen och tog med honom till våran säng. Där fortsatte vaknandet men då var det ju en smula enklare att peta in nappen i lilltruten än att hålla på ränna mellan sängarna.
Idag fick han ta igen sig lite extra. Jag skulle gissa på att det även fungerade som en slags uppladdning inför kommande natt och dess eskapader. Vad lätt det är med hundar.
.
Imorrn ska jag möta upp Sandra och Håkan på storheden för lite ärenden vi har tillsammans. Senare ska jag raka vägen hem och städa. Jag kan inte begripa hur allt kan ta sådan tid bara för att man har en liten grabb hängandes i hasorna. Jag har planerat att dammsuga i flera dagar nu. Helt jävla obegripligt är det.
.
På onsdag ska jag nog inte göra mycket alls. Kanske skulle försöka ta mig in till stan och hälsa på min kusin som jag pratat om i veckor nu. Några andra jag skulle vilja finna tid att besöka är Emmelie och lilla Elsa. Men som jag brukar säga, det kommer en tid för allt.
.
På torsdag eller fredag åker nog jag och mamma upp till Ikea. Lite smågrejer bara men jag ser fram emot det jättemycket. Det blir Clas första besök till Ikea, dags för honom att invigas i sin mammas religion. Det är nog bäst att jag tar på honom finskjortan så att det blir ett värdigt första besök i "kyrkan". Det är nog dessutom bäst att vi håller hans pappa borta från det helt och hållet. Han är emot! Men jag ska nog få honom att konvertera.
.
Nä, nu ska jag ta en sväng om med duschen innan rond 1 börjar men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort
.
.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0