Clas den allsmäktige

Grattis på 6 månadersdagen världens finsate Clas. Men det jag undrar är, vart tog tiden vägen? Helt plötsligt så äter den där nyfödda lilla babyn mat, han sitter i sin stol, han tar sig fram på golvet.... Nog har man ju hört vittnen säga att denna tid går fort men kom igen, det här är ju som ett skämt. Jag kanske bara drömmer och vaknar snart upp till spädbarnsskrik från spjälsängen.

Mina glansdagar verkar också ha fått ett abrupt slut. Clas har under en väldigt lång tid sovit från 22.00-09.00 utan att vakna en endaste minut för mat eller andra opassande aktiviteter nattetid. Nu har han dock vaknat 04.00 och 05.00 två "nätter" i rad och tramsat på. Glad som aldrig förr och pigg som en lärka. Men jag är inte den som ger upp min nattsömn utan en fight i första taget så efter att ha slängt på en ny blöja och låtit den lilla terroristen dricka lite vatten så tog jag med honom till våran säng i förhoppning om fortsatt sovning.
Rätt vad det var så hörde jag ett oroväckande knak i mitt hårfäste och såg att hans lilla näve var fylld med min pannlugg.... Jag laddade om och hittade en fiffig ställning där jag låg med ena underarmen över min panna och med andra armen höll jag ett stadigt grepp om honom så att han inte skulle ta sig någonstans och utföra några bungyjumpstunts från sängkanten.
Där låg han och garvade och nöp mig i snoken. Tillslut måste vi ha somnat så. Han med sin lilla hand på min näsa och jag som en sådan där sladdrig gummibatman med armarna i allsköns ställningar.
.
Jag har bakat en tårta på morgonen för att manifestera glädjen över denna stora dag. Clas mormor skulle kika förbi efter jobbet och eventuellt hans morfar då han landar från Stockholm, mycket mer än så blir det inte.
.
Snart är det midsommar och den berömda midsommarstången ligger som ett dåligt samvete eftersom att den över huvud taget inte existerar ännu. Men så länge det finns tid finns det hopp. Det är jag och Fia som ska se till att vi har något att dansa runt på fredag och som FulDan skulle ha sagt "Ni är ju som en påse nötter ni två" så får vi väl se hur detta går. Men jag råkar sitta på info om att fjolårets "midsommarstångkropp" ska ha övervintrat liggandes på ett fält och att den verkar vara intakt. Så har vi tur så kanske det går att andväna den. Vilket endast skulle lämna blomplockning och björkrislindande för oss, och det kan nog bli nog så spännande det.
Nä nu ska jag hoppa i duschen medan Clas den allsmäktige tar sig en lur men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort
.
.
Over and out

Kommentarer
Postat av: Rosie Kalsson

Det går fort jag lovar! Du snart flyttar han ut , nämen vänta först lite tre års trotts sen lite fjortis sen målbrottet och sen storlek 43 ...AM kortet/traktor kortet och så lite till. Jag vet! Men all ålder har sin charm ! Jag lovar det också! Har däremot ibland önskat kasta in handduken vid flertal tillfällen ! Men jag älskar dem över allt annat /Ha de

2011-06-21 @ 19:29:13
URL: http://norrmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0