Lok satt vid granen, skulle jaga kottar

Jag fick precis avbryta Lok i en fartfylld igelkottsjakt. Eller det var väl inte så mycket jakt som lek från Loks sida. Den lilla kotten verkade dock inte alls uppskatta vad Lok hade i åtanke för deras tisdagskväll.
Den lilla taggbollen tog tillslut mod till sig och vecklade ut de små benen för att sedan skynda mot nya mål, och man kunde riktigt se hur Lok jobbade med den lilla djävulen på sin axel då han lät kotten löpa.
Han fick ett hundben för sin goda gärning och det smakar ju alltid.
Idag har mamma och hennes kompis Jeanette varit på besök. De tog min hund och mitt barn och gav sig ut på en promenad. Jag tog tillfället i akt och gjorde inget alls. Jag bara njöt av lugnet före stormen så mina älskade pojkar var tillbaka igen.
.
Imorgon börjar Boden Alive. Vi ska väl inte dit något under helgen verkar det som men kanske en sväng imorgon med mamma efter hon slutat jobbet. Men vädergudarna verkar givmilda så jag skulle ju gärna hedra en pool eller strand med min närvaro också men vi får väl se vad det blir av allt. En sak har jag då lärt mig under mina 25 år på denna jord. Att överallt samtidigt, det kan man inte vara.
.
På lördag är det som sagt dags för premiärsovning i båten för Classon. Jag har inga större förhoppningar om att det kommer bli en dans på rosor, speciellt som han dessutom krånglar på nätterna hemma now a days. Men det spelar ingen roll. Hur det nu än blir så blir det bra. Det är konstigt att hur krånlig och sömnlös en natt än må vara, kommande dag ligger lidandet i det förflutna och man skulle aldrig påverkas av det. Jag har än så länge under hans 6 månader känt att jag inte kunnat göra något jag planerat, utav trötthet. Länge leve naturen och dess nycker.
.
Nä, nu ska jag gå och sätta mig på bron och tända en cigarett men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort
.
.
Over and out

Kommentarer
Postat av: My Vestlund ❣

Söt!

2011-10-27 @ 09:49:31
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0